Regulamin konkursu

Regulamin

Ogólnopolskiego Konkursu
Poligraficznego

dla uczniów szkół
średnich


  1. Ogólnopolski Konkurs Poligraficzny dla uczniów szkół
    średnich
    , zwany dalej Konkursem, realizowany jest przez Wydział
    Mechaniczny Technologiczny Politechniki Warszawskiej
    zwany w treści
    regulaminu Wydziałem WMT. Siedzibą Konkursu jest siedziba Wydziału
    WMT – ul. Narbutta 85, Warszawa, miejscem odbywania się Konkursu
    jest Zakład Technologii Poligraficznych ul. Konwiktorska 2,
    Warszawa.

  2. Celem Konkursu jest zachęcenie uczniów szkół średnich,
    szczególnie klas maturalnych techników poligraficznych, do
    rozszerzenia wiedzy o poligrafii, a przez to pomoc w przygotowaniu
    się do studiów wyższych na Kierunku Papiernictwo i Poligrafia w
    Politechnice Warszawskiej. Laureaci Konkursu oraz wyróżnione osoby
    otrzymają indeks na studia wyższe realizowane na ww. kierunku oraz
    nagrody od sponsorów Konkursu.

  3. Celem dodatkowym Konkursu jest tworzenie środowiska
    współpracy pomiędzy środowiskiem naukowo-technicznym, a branżą
    poligraficzno-medialną, szkołami zawodowymi, kształcącymi zawody
    o profilu poligraficzno-medialnym przy wsparciu Fundacji Rozwoju
    Kadr Poligraficznych.

  4. Władze Konkursu to Komitet Główny Konkursu i
    Przewodniczący Komitetu Głównego, którego skład i szczegółowe
    zadania są określone odrębnym regulaminem.

    a. Komitet Główny Konkursu i Przewodniczącego powołuje Rada
    Wydziału WMT.


    b. Do zadań Komitetu Głównego należy formułowanie ogólnych zasad
    dotyczących Konkursu oraz opiniowanie spraw wskazanych przez
    Przewodniczącego. Na posiedzenia Komitetu Głównego mogą być
    zapraszani w charakterze gości sponsorzy.


    c. Decyzje bieżące dotyczące Konkursu są podejmowane przez
    Przewodniczącego.


    d. Przewodniczący może powołać Zastępcę.


    e. Po zakończeniu każdej edycji Konkursu Przewodniczący składa
    sprawozdanie z jego przebiegu i wyników Radzie Wydziału WMT.


    f. Skargi uczestników Konkursu rozpatruje Przewodniczący, po
    zasięgnięciu opinii Komitetu Głównego.

  5. Warunki realizacji Konkursu

    a. Władze i organizatorzy Konkursu dołożą wszelkich starań by
    przebiegał on właściwie, zgodnie z Regulaminem.


    b. Wydział WMT nie bierze odpowiedzialności za:

    i. ewentualne nieprawidłowości związane z awarią sprzętu
    informatycznego (mimo stosowanych zabezpieczeń) lub z długotrwałą
    przerwą w dostawie energii;


    ii. wystąpienie błędów w Systemie informatycznym, których nie uda
    się wcześniej ujawnić mimo procedury testowej;


    iii. szkody powstałe z winy osób trzecich, na przykład zaburzających
    pracę Systemu poprzez Internet lub inaczej.

    c. Obsługa techniczna Konkursu zostanie zapewniona przez Wydział
    Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej

    (MiNI). Obsługa techniczna Konkursu będzie wykonywać kopie
    bezpieczeństwa danych. W razie wystąpienia awarii uczestnicy będą
    mogli, po ponownym uruchomieniu Systemu, kontynuować udział w
    Konkursie od tej sytuacji, której dotyczyły ostatnie zapisane
    prawidłowe dane.

  6. Listę laureatów oraz ich lokaty ustala Komitet Główny
    Konkursu na podstawie wyników prac finałowych. Może on przyznać
    niektóre miejsca więcej niż jednej osobie (ex aequo), bądź nie
    przyznać ich wcale.

  7. Przydziału nagród dokonuje Komitet Główny, który może
    wziąć pod uwagę sugestie sponsorów i fundatorów nagród.

  8. Fundatorzy nagród i sponsorzy

    a. Ofertę fundatorów nagród i sponsorów przyjmuje lub odrzuca
    Przewodniczący.


    b. Fundatorem nagród mogą zostać osoby prawne lub fizyczne, które
    zadeklarują przekazanie nagród rzeczowych lub w innej postaci.


    c. Sponsorem Konkursu mogą zostać osoby prawne lub fizyczne, które
    zadeklarują przekazanie nagród rzeczowych lub w innej postaci
    albo zobowiążą się do wspomagania Konkursu w innych formach
    bądź zadeklarują stałą współpracę.


    d. Umowy ze sponsorami i fundatorami zawiera Dziekan Wydziału WMT PW
    zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu cywilnego.


    e. Decyzje w sprawie przydziału nagród w Konkursie podejmuje Komitet
    Główny.


    f. Zgodnie z zawartymi umowami sponsorzy i fundatorzy mają prawo do
    reklamy w czasie trwania Konkursu, w szczególności na stronach
    internetowych Konkursu, w czasie finału oraz uroczystości
    ogłoszenia wyników Konkursu, a także w materiałach dotyczących
    Konkursu.


    g. Wydział WMT nie bierze odpowiedzialności za przekazywane treści
    reklamowe będące poza jego bezpośrednią kontrolą, na przykład
    na witrynach internetowych, do których na stronach Konkursu będą
    się znajdowały odnośniki. W przypadku stwierdzenia występowania
    tam niewłaściwych treści odpowiednie odnośniki zostaną
    usunięte.

  9. Pytania konkursowe

    a. Zadania konkursowe układane są przez powołany do tego zespół
    wysoko wykwalifikowanych specjalistów.


    b. Członkowie ww. zespołu są zobowiązani do nieujawniania treści
    zadań ani prawidłowych odpowiedzi do momentu trwałego wycofania
    zadań z Konkursu.


Przebieg Konkursu

  1. Rozpoczęcie Konkursu

    Konkurs rozpocznie się 15 listopada o godz. 12:00.

  2. Zgłoszenie na Konkurs

    a. Zgłoszenie na Konkurs następuje przez wpisanie unikalnego
    identyfikatora, hasła, powtórzenie hasła, podanie adresu poczty
    elektronicznej oraz wysłanie danych, co stanowi też potwierdzenie
    akceptacji warunków Regulaminu Konkursu. Poza podaniem
    podstawowych danych trzeba wykonać prosty test eliminujący boty
    internetowe.


    b. Już w pierwszym etapie obowiązkowo, należy podać też
    następujące dane: nazwisko, imię, klasa, nazwa szkoły, adres
    szkoły, nazwisko nauczyciela. UWAGA Informujemy,
    że dane dotyczące imienia i nazwiska umieszczone zostaną na dyplomie
    finalisty, w przypadku zakwalifikowania się ucznia do finału. Uczeń ponosi
    pełną odpowiedzialność za podanie poprawnego imienia i nazwiska.
    Prosimy zwrócić szczególną uwagę na poprawny zapis, brak literówek,
    zdrobnień itp. Organizatorzy konkursu nie będą korygowali powstałych
    na tym etapie błędów.


    c. Podane przez uczestnika dane osobowe będą używane wyłącznie do
    użytku Konkursu.

  3. Pierwszy i drugi etap Konkursu

    a. Pierwszy i drugi etap Konkursu jest całkowicie obsługiwany przez
    System Informatyczny przy użyciu specjalnie do tego celu
    stworzonej bazy pytań konkursowych.


    b. Uczestnik będzie przy każdym zgłoszeniu informowany o stanie
    swojego zaawansowania w Konkursie.


    c. Pierwszy i drugi etap Konkursu polega na rozwiązaniu
    zestawu wylosowanych pytań poprzez wskazanie prawidłowych odpowiedzi.

    i. Pytania można oglądać przy pomocy każdej standardowej
    przeglądarki.


    ii. Odpowiedzi udziela się wskazując prawidłową odpowiedź, a na końcu
    akceptując wybór. Pytania w pierwszym etapie konkursu są jednokrotnego
    wyboru, w drugim zaś mogą pojawiać się pytania wielokrotnego wyboru.
    Czas przewidziany na rozwiązanie pierwszego etapu konkursu to 45 min,
    drugiego 90 min. W pierwszym etapie jest 10 losowo wybranych pytań,
    w drugim 20.


    iii. Po zakończeniu etapu uczestnik będzie informowany o sumie uzyskanych punktów.

    d. Po ukończeniu pierwszego etapu uczestnik, który uzyskał co
    najmniej 70% z możliwych do uzyskania punków, przechodzi do
    drugiego etapu. Etap drugi może rozpocząć od razu po zakończeniu
    pierwszego etapu, jak również w pewnym odstępie czasu.


    e. Termin zakończenia etapów internetowych Konkursu (pierwszego i
    drugiego) przewiduje się na 15 grudnia na godzinę 24:00.


    f. Po ukończeniu drugiego etapu do etapu trzeciego – finałowego
    przechodzą uczestnicy, którzy uzyskali w pierwszym i drugim
    etapie co najmniej 70% z możliwych do uzyskania punktów.

  4. Wyłanianie listy osób zakwalifikowanych do etapu finałowego

    a. Listę finalistów stanowią osoby, które uzyskały min 70% z
    możliwych do uzyskania punktów zdobytych w każdym z dwóch
    pierwszych etapów Konkursu.


    b. Jeśli uczestnik będzie chciał poprawić swoje miejsce na liście
    kandydatów, to może ponownie wystartować w Konkursie używając
    nowego identyfikatora.


    c. Uczestnik może też równocześnie brać udział w Konkursie tylko
    pod trzema identyfikatorami, podając te same dane osobowe.


    d. Na liście kandydatów do finału uczestnik będzie umieszczany
    tylko na jednym miejscu, według swojego najlepszego wyniku.


    e. Osoby zakwalifikowane do finału zostaną zaproszone za
    pośrednictwem poczty elektronicznej nie później niż w terminie
    do 15 stycznia do udziału w dniu 15 maca w finale konkursu.

  5. Trzeci etap Konkursu – etap Finałowy

    a. Finał Konkursu odbędzie się dnia 15 marca o godzinie
    12.00, w Gmachu Zakładu Technologii Poligraficznych Politechniki
    Warszawskiej przy ul. Konwiktorskiej 2 w Warszawie. Organizatorzy
    konkursu zastrzegają sobie prawo realizacji finału konkursu on-line
    w wypadku pojawienia się ewentualnych odgórnych decyzji związanych
    z przejściem na naukę zdalną.


    b. Na finał trzeba się stawić z aktualną legitymacją szkolną. W
    przypadku braku legitymacji należy przedstawić, oprócz
    wiarygodnego dowodu tożsamości, zaświadczenie ze szkoły, że
    jest się aktualnie jej uczniem.


    c. Nie wolno mieć ze sobą żadnych książek, notatek itp., ani
    urządzeń typu kalkulatorów, komputerów itp. Nie wolno też
    wnosić na salę telefonów przenośnych, ani innych urządzeń
    służących do komunikowania się na odległość, pod rygorem
    usunięcia z finału.


    d. Status finalisty Konkursu otrzymają uczestnicy, którzy uzyskają
    w finale co najmniej 70% z możliwych do zdobycia punktów.


    e. O kolejności miejsc w finale decyduje liczba zdobytych w finale
    punktów. W przypadku jednakowych liczb punktów zdobytych w finale
    o kolejności decyduje łączna liczba punktów uzyskana w
    Konkursie.


    f. W etapie finałowym uczestnicy będą musieli odpowiedzieć na
    pytania konkursowe w formie testowej.

  6. Ogłoszenie wyników Konkursu i rozdanie nagród

    a. Po ustaleniu listy finalistów, laureatów i wyróżnionych
    zostanie ona umieszczona w witrynie Konkursu, przy czym laureaci i
    wyróżnieni będą wymienieni w kolejności alfabetycznej (bez
    podawania miejsc, które zajęli w finale). Laureaci i wyróżnieni
    otrzymają zawiadomienie pocztą elektroniczną na adresy podane
    przez nich w systemie informatycznym Konkursu. Informacja zostanie
    rozesłana również do szkół laureatów i wyróżnionych w
    Konkursie.

    b. Prace finałowe będą przechowywane przez Wydział przez 3 lata.

  7. Przyjęcia na studia laureatów Konkursu

    Laureaci i wyróżnieni finaliści, łącznie do 20 osób, uzyskują
    uprawnienia do przyjęcia na studia realizowane na kierunku
    Papiernictwo i Poligrafia na Wydziale MT
    Politechniki Warszawskiej, poza normalną procedurą konkursową.

  8. Nagrody rzeczowe

    a. Nagrody rzeczowe mogą być fundowane przez sponsorów i fundatorów
    nagród.


    b. Nagrody mogą być przyznawane laureatom oraz ich nauczycielom, a
    jeśli sponsor zechce ufundować, to również szkołom, do których
    uczęszczają laureaci.


    c. Nagrody będą wręczone w czasie uroczystości ogłoszenia wyników
    Konkursu. Nieodebrane nagrody przechodzą do kolejnej edycji
    konkursu.

  9. Postanowienia Regulaminu obowiązują w aktualnym stanie prawnym,
    zmiana tego stanu może spowodować zmianę niektórych punktów
    Regulaminu.

Udział w Konkursie poprzez utworzenie konta w systemie
informatycznym Konkursu oznacza zgodę własną, a w wypadku
uczestnika niepełnoletniego zgodę jego prawnego opiekuna, na
przetwarzanie danych osobowych w stopniu niezbędnym do ocenienia
nadesłanych prac konkursowych, kwalifikacji do finału oraz
przygotowania zestawień statystycznych, a także – w wypadku
zakwalifikowania do finału – zgody na umieszczenie na stronie
internetowej Konkursu imienia, nazwiska, klasy oraz nazwy i adresu
szkoły na liście zakwalifikowanych do finału oraz – w wypadku
uzyskania odpowiedniego statusu – na liście finalistów, laureatów
i wyróżnionych.

Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie, do
wydłużenia, przerwania lub odwołania konkursu bez podania przyczyn oraz
niewyłonienia zwycięzcy.

Pobierz regulamin jako plik PDF.